0004. Procedure Abonnement omzetten / vervangen

Als iemand een verkeerd abonnement besteld heeft (bijv centrum zone of sterwaarde is verkeerd ingevuld), dan kan een nieuw abonnement geleverd worden aan de klant, maar het oude abonnement dient eerst van de kaart verwijderd te worden.

  • Ga hiertoe naar de BOA.
  • Klik op ‘API-cards’.
  • Zoek op met het order nummer in ‘Order reference’ naar de bestelling
  • Wanneer dit gevonden is, klik op het kaartnummer (‘engraved ID’)
  • Dan kom je in LCM:
    • Wanneer het (onjuiste) abonnement al is afgehaald klik je 1 x (belangrijk: slechts 1 x klikken, niet vaker!!) op ‘refund’.
    • Als je de pagina ververst/refresht wordt de refund zichtbaar.

Het nieuwe abonnement ‘inschieten’:

  • Open API-cards in een nieuw tabblad. Dan blijven in de LCM pagina de gegevens zichtbaar die ingevuld moeten worden in API-cards.
  • Klik: ‘Nieuw abonnement’
    • Bij ‘klant’: als OV Shop, dan ‘Shop’; Als PTH, dan ‘PTHS’
    • Bij order reference: zelfde als oorspronkelijke order reference, maar dan eindigend op …_1 (refund = …_0)
    • Engraved ID (kaartnummer) invullen
    • Kies het juiste product!! Check-check-double-double check!!
      • Meerdere order op hetzelfde kaartnummer kunnen ingeklapt/uitgeklapt worden.
      • Zo kun je onder een andere order kijken wat voor abonnement er aanvankelijk opstond.
    • Start datum: Zelfde als origineel
    • Amount: Dit is de prijs van het abonnement (decimalen met punt-scheiding, niet komma)
    • Als laatste stap: ‘Aanmaken’.

Geef een reactie